Pozrite si SEO trendy roku 2017, ktorým sa oplatí prispôsobiť
Pozrite si SEO trendy roku 2017, ktorým sa oplatí prispôsobiť
Mať prehľad o všetkých aktivitách Google nie je vždy jednoduché. Práve preto sme sa podujali na stručné zhrnutie tých najdôležitejších bodov, ktoré nás v rámci vylepšovania služieb zákazníkom a s tým súvisiacim SEO-m budú sprevádzať počas roku 2017. Poďme sa na ne pozrieť.
Fundované hlavy a odborníci už niekoľko mesiacov postupne prognózujú, ako sa bude vyvíjať SEO v roku 2017 a čo nás čaká v najbližších mesiacoch v smerovaní firmy Google. Tá už dávnejšie oznámila, že jedným z jej cieľov v blízkej budúcnosti bude skvalitnenie „user experience“ na svojom vyhľadávači. Čo všetko to obnáša?
Obsah dôležitejší ako kedykoľvek predtým
Že to Google myslí so skvalitňovaním služieb užívateľovi od začiatku vážne, dokázal aj poslednou aktualizáciou algoritmu Hummingbird. V septembri 2016 bol totiž do vyhľadávača zapracovaný najnovší update Penguin 4.0.
Ten má za úlohu zvyšovať relevantnosť vyhľadávaní, tlačiť nadol spam a jeho konečným cieľom je zvýšiť spokojnosť užívateľov s výsledkami vyhľadávania. Ak ste teda doteraz neúnavne dreli klávesy pri tvorbe kvalitného obsahu na vašej webstránke, gratulujeme. Vyššie ranky v SERP-e máte vo vrecku. V roku 2017 však netreba v budovaní kvalitného contentu na webe poľaviť, pretože...
Prostredie, v ktorom vyhľadávame, sa začalo meniť
Už niekoľko rokov sme nastavení na model vyhľadávania desktop-first (čiže cez obrazovky našich počítačov), a to i napriek tomu, že Google v roku 2015 oznámil implementáciu svojho projektu Accelerated Mobile Pages (AMP) a naše mysle nastavil na to, že v budúcnosti sa okolo mobilných telefónov budú diať veľké veci.
AMP nebola doteraz pre mnohých ničím iným, ako len nevyhnutnosťou odškrtnutou na našom kontrolnom checkliste. Zmenilo sa to v novembri 2016, keď Google oznámil svoje rozhodnutie uprednostniť mobil-first vyhľadávanie pred desktopom. Jeho krok nebol unáhlený. Percento užívateľov vyhľadávania cez mobil v posledných dvoch rokoch (v USA) stúplo z priemerných 58 % na 72 %.
Preto v roku 2017 môžeme s ohľadom na tieto výsledky čakať zmenu v poradí priority jednotlivých platforiem, čo ovplyvní aj vyššie spomínaný obsah.
Potreba optimalizácie analýzy kľúčových slov s ohľadom na silnejúci Voice Search
Tým, že užívanie mobilných telefónov v mnohých krajinách predbehlo klasický stolový počítač, sa zmenil pohľad na určovanie obsahu, nachádzajúceho sa na odlišných užívateľských zariadeniach.
Neznamená to, že obsah na týchto zariadenia bude rozličný. Naopak, zmení sa len prístup k analýze kľúčových slov, ktorá sa odteraz bude optimalizovať s ohľadom na to, odkiaľ užívateľ prichádza na web, a tiež na to, akým spôsobom užívateľ výsledky vyhľadáva. Do popredia sa totiž dostáva takzvaný Voice search.
V krátkosti ide o to, že užívateľ sa okrem klasických heslovitých kľúčových slov bude pýtať vyhľadávačov aj priame otázky typu:
„Kde je najbližšia vegetariánska reštaurácia pri ulici Československých parašutistov v Bratislave?“
Hľadanie využívaných longtailových kľúčových slov bude mať v roku 2017 teda ešte vačší význam ako doteraz, a to sa už o longtailoch popísalo mnoho.
Mohlo by vás zaujímať: Týchto 7 faktorov nenápadne znižuje organickú návštevnosť vášho webu
Na štruktúrovaných dátach skutočne záleží
Poznáte to – snažíte sa klientovi vysvetliť, ako mu môžu štruktúrované dáta pomôcť priniesť na jeho web viac návštevníkov. On však len mávne rukou, pretože je preňho dôležitejšie venovať sa opravám redirectov z 302 na 301, pričom na ostatné „nehoriace“ veci nemá čas, financie ani nervy.
Chyba! Google v posledných mesiacoch čoraz viac odmeňuje weby, ktoré štruktúrované dáta obsahujú a hlavne tie, ktoré ich majú implementované aj na svojej mobilnej verzii. Prečo?
Jednoducho preto, že Googlu uľahčujú porozumieť, čo sa na vašom webe nachádza, a tak poskytnúť užívateľovi presne to, čo práve hľadá.
Porovnanie zobrazenia webstránok s neštruktúrovanými a štruktúrovanými dátami. Ktorý web si všimnete skôr? ;)
Google rozumie reči obrázkov
Do popredia sa taktiež dostáva silnejúci význam obrázkov a s nimi spojenými Alt textami, na ktoré v roku 2017 nemôžeme v žiadnom prípade zabudnúť. Google algoritmus pracujúce so smart technológiu Cloud Vision API, ktorá mu pomáha analyzovať a zisťovať, čo sa na obrázkoch nachádza, a tak prinášať užívateľom ešte kvalitnejší obsah.
Cloud Vision API je momentálne dostupná pre všetkých a vyskúšať si ju môžete na webe cloud.google.com/vision.
Už chápete, prečo by ste nemali zanedbávať správne označovanie obrázkov?
Lokálne SEO má význam
Tým, že Google rozdeľuje výsledky vyhľadávania na tie cez smartfón, cez stolový počítač či cez iné zariadenia, bude v roku 2017 stúpať význam lokálneho SEO. Vzhľadom na čoraz častejšie využívanie mobilného telefónu a jeho schopnosti lokalizácie cez GPS pri vyhľadávaní cez Google má optimalizácia už spomenutých kľúčových slov a štruktúrovaných dát čoraz väčší SEO význam.
Ak sa aj vy zaoberáte SEO stratégiou podrobnejšie, určite viete, že tento rok bude ešte po mnohých stránkach búrlivý. Aj preto sa oplatí pravidelne sledovať report predpovede počasia Google algoritmu na MozCast a predvídať tak blížiace sa zmeny – napríklad aj tie o postupnej mobile-first indexácii.
Odmeňovaním webstránok za lokálne SEO, štruktúrované dáta či optimalizáciu kľúčových slov sa rok 2017 totiž ešte iba začal.
Ozaj, aké ďalšie trendy v rámci SEO predpovedáte do budúcnosti vy? ;)