Work

Marketinger odporúča: Využite voľný čas a spravte si niektorý z týchto 6 online kurzov

Natália Čerňancová
01. 04. 2020
17553 pozretí
Work
Natália Čerňancová
17553 pozretí
01. 04. 2020

Marketinger odporúča: Využite voľný čas a spravte si niektorý z týchto 6 online kurzov

V momentálnej situácii máme mnohí viac voľného času. Preto ním neplytvajte a využite ho na vzdelávanie. V Marketingeri sme dali dokopy zopár tipov na online kurzy, ktoré sa nám osvedčili a ktoré sa môžu zísť aj vám.

Kurzy na Facebook Blueprint – odporúča PPC špecialista Samo 

Prechádzate so svojím biznisom do online priestoru a zvažujete firemnú Facebook stránku? Pomôžte si bezplatnými kurzami z Facebook Blueprint.

Vďaka nim sa dozviete tie najzákladnejšie veci – ako  stránku vytvoriť a čo všetko by mala obsahovať. Alebo čo je Facebook post, ako ho vytvoriť a zmeniť na reklamu, ktorá vám bude prinášať želané výsledky. 

Po tom, ako sa oboznámite s úplnými základmi, prejdite na lekciu o Facebook Ads Manageri. S jeho pomocou bude spravovanie reklám oveľa jednoduchšie a efektívnejšie. V tomto nástroji si totižto dokážete špecifikovať publikum, umiestnenie reklamy (feed, pravý stĺpec či market place) aj to, kedy a za koľko reklamu finančne podporíte. 

Za najväčšie plusy týchto kurzov považujeme, že sú zadarmo a lekcie sú doplnené o video návody.

Čo sa týka cieľovej skupiny, kurz sa zíde podnikateľom, ktorí chcú svoj biznis budovať aj cez Facebook alebo Instagram. Prípadne študentom a začínajúcim marketérom, ktorí majú o platenej reklame na sociálnych sieťach minimum informácií. 

Strategický webdizajn od Jana Řezáča – odporúča UX dizajnér Mišo 

Webdizajnér Jan Řežáč sa venuje väčšinou niekoľkomesačným kurzom, ktoré treba absolvovať osobne. V jeho ponuke však nájdete aj videokurz Strategický webdizajn, vďaka ktorému sa dozviete, čo všetko obnáša tvorba nového alebo redizajn pôvodného webu. 

Na tomto kurze oceňujeme, že je podrobný, no zároveň zrozumiteľný. Lektori vysvetľujú, aký je rozdiel medzi požiadavkami klienta a zadaním. Na praktických príkladoch vám takisto poradia, kedy je vhodné riešiť redizajn webu a kedy, naopak, postačí jeho optimalizácia. 

Ak sa venujte webovému dizajnu a doposiaľ ste neriešili užívateľský prieskum či audit značky, v takom prípade sa poobzerajte práve po lekciách Jana Řezáča. 

Kurz obsahuje 3,5 hodín videí a 17 praktických textových materiálov. Za jeho absolvovanie si zaplatíte 260 eur. 

Laravel kurzy na Laracasts.com – odporúča web developer Robo 

Ako povedal náš developer Robo, Laravel je umelecký skvost. Viac o tomto PHP frameworku sa dozviete z kurzov na Laracasts.com. Lekcie sú vystavané od úplne základných inštrukcií až po náročnejšie pre expertov. 

Okrem Laravel frameworku sa na tomto portáli dozviete viac o JavaScript knižnici Vue.js či samotnom PHP jazyku. 

Vopred vás upozorňujeme, aby ste si na kurzy vyhradili dostatok času, pretože niektoré lekcie trvajú štyri, šesť či dokonca 19 hodín. Na druhej strane je však skvelé to, že veľa video lekcií je zadarmo.

Niektoré sú spoplatnené, no nie je to až taká vysoká suma. Cena je stanovená na 99 dolárov ročne. K dispozícii sú aj mesačné alebo neobmedzené predplatné a takisto si kurzy môžete zaobstarať pre celú firmu. 

JavaScript pre začiatočníkov na Udemy.com – odporúča web developer Viktor 

Pri odporúčaniach našich web developerov ešte na chvíľu zostaneme. Tentoraz tu však máme niečo pre úplných začiatočníkov, ktorí už majú akú-takú znalosť HTML a CSS. 

Začínajúcim developerom sa zídu lekcie o JavaScripte, ktoré zahŕňajú všetko od najzákladnejších informácií (typy dát, podmienky) cez triedy a dedičnosť až po návrhové vzory. 

Kurz obsahuje vyše 20 video lekcií, články a desiatky zdrojov na stiahnutie. Celý kurz vám potrvá 22 hodín a pri nezľavnenej ponuke si zaň zaplatíte 175 eur. 

SEO kurzy od Learn2Code – odporúča SEO optimalizátorka Sima  

Len prednedávnom písala Sima o nástrojoch, ktoré by si mal osvojiť každý začiatočník. Ak aj vy patríte k začiatočníkom a chcete sa naučiť úplné základy, kliknite na SEO kurz pre začiatočníkov od Learn2Code. 

Inštruktor vám vysvetlí, ako fungujú vyhľadávače a ako vďaka práci s kľúčovými slovami a ich umiestneniu pozdvihnete pozíciu webu vo vyhľadávaní. V súvislosti s týmito procesmi sa oboznámite s linkbuildingom, tvorbou meta popisov, titulkov a nadpisov vašich stránok. 

Vzhľadom na to, že SEO je čiastočne technickou a pre začiatočníka aj celkom náročnou záležitosťou, iste uvítate, že kurz je v slovenčine. Lekcie absolvujete cez 30 videí a na konci získate certifikát. Za kurz si zaplatíte 49 eur. 

Inbound kurzy od HubSpot Academy – odporúča content marketing manažérka Kika 

Tento online kurz mi Kika spomína dlho. A v podstate ho odporúča komukoľvek z content tímu. Podstatou kurzu je vzdelávať užívateľov v inbound marketingu.

Ak vám pojem nič nehovorí, vysvetlíme. Inbound marketing podnecuje predajcov, aby vytvárali pre zákazníkov niečo hodnotné a budovali si s nimi takto vzájomnú dôveru. 

Lektori vám prostredníctvom viacerých videí vysvetlia, prečo je dôležité zosobňovať si zákazníkov do takzvaných persón. Rovnako sa dozviete, akými tromi fázami si zákazník pri nakupovaní prechádza. 

Kurz pomôže klientom pochopiť, že robiť biznis bez pridanej hodnoty a presne stanovených cieľov nikam nevedie. Začínajúci aj skúsení marketéri si zas uvedomia, aké dôležité je pomáhať klientom s budovaním hodnotného a zmysluplného marketingu. 

Kurz je bezplatný, pozostáva z ôsmich lekcií a dokopy vám môže zabrať okolo šiestich hodín. Na konci získate certifikát, ktorému predchádza dvojhodinový test.  

Natália Čerňancová

Som ekomaniak srdcom i dušou. Na elektrickej kolobežke ma však nestretnete. Pre moju a bezpečnosť iných sa radšej nasáčkujem do preplnenej MHD. Okrem toho môžem vyhlásiť, že som večný mysliteľ, typická žena, milovníčka kníh a kritik nespravodlivosti. Vážnosť moju každodennú kompenzuje uletený a niekedy až primitívny humor, ktorým ma zásobuje rovnako naladená sestra a seriály Dva a pol chlapa či Tie roky sedemdesiate.

Mohlo by vás zaujímať