Longtailové kľúčové slová: Objavte účinnú skratku k vašim potenciálnym zákazníkom
Longtailové kľúčové slová: Objavte účinnú skratku k vašim potenciálnym zákazníkom
Náhodne niečo hľadáte na webe a zostanete neveriacky pozerať na tie rozvetvené súvetia, ktoré vám Google ponúkne pri vpísaní prvého slova do okienka vyhľadávača? Kedy sme vo vyhľadávaní pokročili od jednoduchých fráz k takmer románovým vetným spojeniam? A ako tento fakt dokáže ovplyvniť fungovanie nášho biznisu?
Čo sa stalo? Naozaj nám už nestačí základný kľúčový výraz na to, aby sme v Googli našli to, čo potrebujeme?
Ale áno, stačí. Do istej miery… No keďže skoro nič nie je trvalé, ani naše zvyky pri vyhľadávaní nezostali nemenné. Na webe sme začali hľadať oveľa konkrétnejšie. Prečo?
Reakcia na obsahový spam
Objem obsahu na webe rastie hlavne do kvantity, zatiaľ čo jeho kvalita v mnohom výrazne zaostáva. Tým, že okolo seba vnímame akýsi “contentový spam”, sme začali vyhľadávať konkrétnejšie, a to najmä preto, aby sme ušetrili čas a vyhli sa nepotrebnému obsahu.
Určite budete súhlasiť, ak poviem, že na spomínaný posun má vplyv aj technológia. Tá je tvorená stále viac subjektívne, najmä čo sa týka jej denného využívania ľuďmi, a medzi ňou a človekom sa vytvára určité puto. Ako sme spomínali nedávno, objemu vyhľadávania cez desktop vo veľkom konkuruje vyhľadávanie cez mobilné zariadenia.
Čo sme však nespomínali, je to, akým spôsobom možno túto zmenu využiť tak, aby vaši zákazníci vykonali žiadanú konverziu.
Počuli ste už o longtailoch?
Longtailové kľúčové slová predstavujú spojenie viacerých kľúčových slov dokopy. Ide o kľúčové slovné spojenia zložené z viac ako troch a podľa niektorých aj viac ako piatich slov.
Napríklad, pomocou longtailov môžete vyhľadávať takto:
Longtaily sú skvelým nástrojom na to, ako priviesť na svoj web zákazníkov, ktorí hľadajú naozaj konkrétne produkty a služby. Tak ako v príklade o dovolenke so psom, snažte sa optimalizovať podstránky tak, aby privádzali vysoko “tematicky” zainteresovaných zákazníkov.
Ide najmä o prvý kontakt, a ten má dopadnúť dobre.
Aby sme však nerozprávali len tak do vetra, poďme si povedať o využití longtailov na príklade z praxe.
Ako využiť longtaily vo svoj prospech
Ste menší biznis a oproti vám stojí konkurencia znateľne silnejšia a väčšia, s dostatočným rozpočtom, ktorý pravidelne investuje do reklamných kampaní?
Longtaily vám pomôžu odlíšiť sa od väčšiny a získať si stabilnú základňu svojich vlastných zákazníkov. Musíte však najprv porozmýšľať, v čom sa od svojej konkurencie odlišujete.
Predávate celoročne zájazdy k moru? OK. Zameriavate sa na prímorské pobyty pre zákazníkov so svojimi štvornohými chlpáčmi. Skvelé. Práve tento “detail” vám pomôže, v takej veľkej konkurencii, ako je predaj prímorských zájazdov, uspieť.
Skombinujte všetky doteraz používané kľúčové slová so slovami ako: pes, so psom, s mačkou, so štvornohým priateľom a tak ďalej. Pri hľadaní synoným si pomôžte Keyword toolom. Výsledné longtaily potom prejdite cez Keyword search Adwords-u.
Všetky slová, ktoré týmto spôsobom nájdete, môžete použiť pri optimalizácii vášho webu.
Nepopierame, je to trošku prácnejšia robota, no pre úspech treba predsa makať. :-)
Nejde o návštevnosť, ale o konverzie
Longtaily nie sú kľúčové slová, cez ktoré na váš web prídu tisíce zákazníkov. Naopak, pomocou longtailov ľudia hľadajú veľmi konkrétne. Preto ich na vašu stránku príde menej, ale o to s väčšou šancou vykonať konverziu práve u vás.
Stále pochybujete o sile longtailov? Trefne pomer dĺžky kľúčového slova a jeho priemernej mesačnej vyhľadávanosti zobrazuje tento graf:
Zdroj: ahrefs.com
Päť- a viacslovné kľúčové spojenia mesačne vyhľadáva priemerne od 0 do 19 ľudí. Na prvý pohľad je to síce málo, ale pozrime sa na mesačnú distribúciu 4- a viacslovných kľúčových spojení vo vyhľadávači.
Zdroj: ahrefs.com
Dokopy 4- a viacslovné výrazy “naťuká” do vyhľadávača až 64,5 % ľudí mesačne. Vidíte ten silný potenciál?
Na vašom mieste by sme neváhali už ani minútu a začali optimalizovať aj na longtaily.
Ak máte vaše longtailové kľúčové slová nájdené, ideálne je zapracovať ich hneď do webu. Najlepšie do vašich blogových príspevkov, ponúk služieb či dokonca do URL.
Takto optimalizovaná podstránka má vysoký potenciál prilákať vášho kmeňového zákazníka, ktorým môže byť práve človek vychutnávajúci si šum mora so svojím štvornohým priateľom.
Používate longtailové kľúčové slová vo svojej stratégii už dlhšie? Napíšte v komentári, akú s nimi máte skúsenosť. :-)