4 typy osvedčených LinkedIn príspevkov, ktoré dobre fungujú v B2B komunikácii
4 typy osvedčených LinkedIn príspevkov, ktoré dobre fungujú v B2B komunikácii
O Facebooku aj Instagrame toho už bolo povedaného dosť. Čo však taký LinkedIn, ktorý má dnes už viac ako 570 miliónov používateľov? Je vhodnou platformou pre vašu firmu? A čo všetko by mala vaša „company page“ na LinkedIne obsahovať? Poďme sa na to pozrieť.
Na začiatok je dobré uvedomiť si, že LinkedIn je profesionálna B2B sociálna sieť, ktorá je vhodná na získavanie nových obchodných partnerov, zamestnancov, spoluprác či budovanie si reputácie. Cieľovou skupinou sú teda prevažne pracovníci, manažéri, riaditelia firiem, a preto by aj komunikácia na LinkedIne mala byť skôr formálna a odborná.
Aké typy príspevkov teda tvoriť? Inšpirujme sa tými najlepšími.
1. Novinky v odvetví, výsledky a ocenenia
Pridanou hodnotu každej firemnej stránky je kvalitný obsah, v ktorom by nemali chýbať príspevky, ktoré predstavujú technologické novinky, produkty a projekty, nové spolupráce či prípadové štúdie.
Aby bol príspevok čo najefektívnejší, môžete pridať do statusu kľúčový hashtag alebo označenia spoločností a osôb, ktorých sa príspevok týka.
2. Zaujímavosti, krátke tipy a výroky
Tak ako na Facebooku a iných sociálnych sieťach, aj na LinkedIn sa dajú úspešne publikovať príspevky s výrokmi, citátmi či myšlienkami. Jedinou podmienkou je, aby boli originálne, výstižné a vizuálne čo najatraktívnejšie.
Prostredníctvom takéhoto typu príspevku môžete verejnosti prezentovať svoje skúsenosti, výsledky, ciele či zaujímavosti súvisiace s vašou firmou.
Vhodné sú napríklad výroky zamestnancov, zaujímavosti v číslach, odporúčania, infografika a podobne.
3. Blogové príspevky
Obľúbeným typom príspevku na LinkedIn je článok. Ak má vaša firma blog, na ktorom pravidelne aktualizujete obsah, určite ho neváhajte komunikovať a promovať aj na tejto platforme.
Firmám sa osvedčilo pridávať do statusu pri zdieľaní článkov skrátené linky – okrem toho, že príspevok je sám o sebe interaktívny.
Pri tomto type príspevku odporúčame vytvárať vlastnú grafiku v správnych rozmeroch, do ktorej môžete zasadiť samotný headline článku alebo hlavnú myšlienku.
Použitie takejto grafiky je vhodné priebežne otestovať a striedať s klasickou ukážkou pri zdieľaní článku, ktorá sa generuje automaticky. Takáto fotografia by mala byť kvalitná, farebne kontrastná a mala by mať čo najlepšiu výpovednú hodnotu.
4. Personálne a firemné novinky
Keďže na LinkedIn sú aktívni aj zamestnanci firiem, o popularitu vašej company page by sa mohol postarať aj strategicky zameraný obsah, ktorý komunikuje interné udalosti a dianie vo firme. Ide napríklad o skvelú príležitosť, ako predstaviť zamestnancov a ich skúsenosti, nové priestory či prezentačné zručnosti.
Takýto typ príspevku môžete pokojne obohatiť viacerými sériovými fotkami bez špeciálnej grafiky, keďže hlavnú úlohu tu zohráva autenticita. Treba si však dávať pozor na zachovanie formálneho vystupovania.
Rýchle tipy a odporúčania
Alebo na čo ešte nezabudnúť. :)
# atraktívna úvodná a profilová fotka
# konzistentná grafika príspevkov
# tvorba vizuálov v správnych rozmeroch
# využívanie všetkých foriem reklamy na LinkedIn
Pre lepšiu predstavu, toto sú tri základné formáty:
Sponzorovaný obsah – zobrazuje sa na domovskej stránke v novinkách formou klasického príspevku (obrázok, video, popis, odkaz a podobne).
Sponzorovaný InMail – ide o rozposielanie personalizovaných súkromných správ relevantným ľuďom, obsahuje aj CTA button.
Text Ads – nachádza sa na hlavnej nástenke na pravej strane, ide o malý obrázok so stručným textom
# aktívna company page, prípadne tiež personál (s vlastnými plnohodnotnými profilmi)
# skrátené linky v statusoch, napríklad cez bitly.com
# označovanie a používanie kľúčového hashtagu priamo v texte statusu
# menej otázok v texte statusu, využívanie oznamovacieho spôsobu
Ak máte pocit, že som ešte na niečo zabudla, pokojne ma doplňte, budem rada. A aké typy príspevkov sa osvedčili vám? Je LinkedIn súčasťou vašej marketingovej stratégie? Podeľte sa o vaše skúsenosti v komentároch pod článkom. :)